yjc.ir

صفحه رسمی باشگاه خبرنگاران

yjc.ir

صفحه رسمی باشگاه خبرنگاران

  • ۰
  • ۰



تاکنون گزارش‌های متعددی درباره بلندترین، طولانی‌ترین، ترسناک‌ترین و معروف‌ترین پل‌ها ارائه‌شده است ولی کمتر به معماری این پل‌ها توجه شده است.
به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ این پل‌ها هر کدام بزرگ‌ترین، طولانی‌ترین، شلوغ‌ترین و... هستند که همه آنها یک ویژگی مشترک دارند.

 این پل‌ها شگفتی‌های مهندسی و معماری هستند و در واقع شکل گرفتن هر کدام آن‌ها نشانگر قدرت و توانایی انسان است و البته تمام  آنها هم جاذبه‌های گردشگری و قطب‌های جذب توریست هستند.

 پوئنته نوآ در روندا اسپانیا

این پل بین سال‌های 1751 تا 1793 روی رود گوآدالوین کشیده شده است و 120 متر طول دارد.گفته می‌شود در ساخت این پل 50 کارگر جان خود را ازدست‌داده‌اند. همچنین دو اتاقک زیر پل برای زندانی و شکنجه کردن جانیان مورداستفاده قرار می‌گرفت. این پل در حال حاضر یکی از مناطق تفریحی و گردشگری در اسپانیا است.

پل های سنگی زیبای جهان

پل باستی در پارک ملی ساکسون در آلمان

این پل برای اولین بار در سال 1851 جایگزین یک پل چوبی که سال 1824 ساخته‌شده بود، شد. از 76/5 متر طول برخوردار است و 40 متر ارتفاع دارد.

پل های سنگی زیبای جهان

پل ریالتو در ونیز ایتالیا

این پل قدیمی ترین پل کانال گراند در ونیز است که به سال 1951 بازمی‌گردد و در حال حاضر یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری ایتالیا است.

پل های سنگی زیبای جهان

پل پونته ویکو در فلورانس ایتالیا

این پل قرون وسطی تنها پل شهر فلورانس است که در جنگ جهانی دوم شهر را نجات داد. درگذشته بخش پایینی پل مرکز حضور قصابی‌های شهر بود که در حال حاضر به منطقه‌ای برای فروش سوغاتی تبدیل‌شده است.

پل های سنگی زیبای جهان

پل خواجو در اصفهان

پل خواجو در قرن 17 میلادی روی رودخانه زاینده‌رود کشیده شد. این پل 133 متری از 24 آرک تشکیل‌شده است.


پل های سنگی زیبای جهان

پل چارلز در پراگ جمهوری چک

این پل در سال 1357 میلادی روی رودخانه والتاوا کشیده شد و تا آغاز قرن 15 میلادی پابرجا بود و یکی از مهم‌ترین پل‌های ارتباطی پراگ با حومه محسوب می‌شد. در حال حاضر این پل یکی از مناطق گردشگری شهر پراگ است.

پل های سنگی زیبای جهان

پل پونته نوف در پاریس فرانسه

این پل روی رود سن پاریس کشیده شده است و 232 متر طول دارد. پل پونته نوف بین سال‌های 1578 تا 1607 بناشده است.


پل های سنگی زیبای جهان


استاری موست در موستار هرزه گوین

این پل روی رود نریتوا کشیده شده و بیش از 427 سال دارد. در جنگ بوسنی(1993) این پل ویران شد و مرمت آن تا سال 2004 به طول انجامید.


پل های سنگی زیبای جهان


پل کونیتسا در کونیتسا یونان

پل کونیتسا در سال 1870 به ارتفاع 20 متر روی رود آئوس بنا شد.


پل های سنگی زیبای جهان



انتهای پیام/

  • ۹۴/۰۵/۰۳
  • sorena rastakhiz

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی